Koo

Koo is het loket in de gemeente ’s-Hertogenbosch voor vragen over geldzaken, zorg en hulp, jeugd en gezin, wonen en vervoer, opleiding en werk en meedoen en meehelpen. Heeft u vragen of zorgen waar u niet direct een antwoord op heeft? De medewerkers van Koo zoeken samen met u naar oplossingen. Ze geven informatie en advies. Is het nodig dan melden ze u aan bij de gemeente of het buurtteam voor ondersteuning.

 

Koo kunt u bereiken op een manier die u zelf prettig vindt. U kunt bellen, dan krijgt u een professional aan de lijn. Of u kunt langskomen bij een van de negen Koo-wijkpleinen voor informatie of advies. Vrijwilligers met verstand van zaken helpen u daar verder. Zij helpen u bijvoorbeeld met het invullen van formulieren, het regelen van zaken op de computer en hebben samen met u contact met instanties. Koo is telefonisch bereikbaar en per WhatsApp. De wijkpleinen zijn momenteel alleen op afspraak te bezoeken.

 

Vragen over hulp of ondersteuning?

Wilt u hulp of ondersteuning? Bijvoorbeeld voor jeugdzorg, maatschappelijk werk of huishoudelijke hulp? Dan belt u naar Koo en krijgt u een medewerker aan de telefoon. Deze medewerker luistert naar uw verhaal en stelt aanvullende vragen. Zij geven advies en informatie en indien nodig melden zij u aan bij de gemeente of bij het buurtteam met de informatie die u gegeven heeft. U krijgt een bevestiging dat de aanvraag bij de gemeente of het buurtteam is gedaan. Daarin staat ook hoe het verder gaat.

 

Wat is Koo?

Koo is een coöperatie. Beroepskrachten en vrijwilligers van Farent, MEE, GGD en gemeente werken hier samen. Hier kunt een kort filmpje over Koo bekijken.

Gecontracteerd: 
nee